Darrerament s’ha publicat l’estudi: Impact of the extension of learning time on the learning space of the platform for people affected by mortgages Tarragona a la revista: Learning, Culture and Social Interaction en el qual hi participen dos membres del grup IMSE (anteriorment MEDIS), Carme Garcia Yeste i Oriol Ríos González.
El tema de l’habitatge és una problemàtica social a l’Estat Espanyol, ara bé no és només un problema per les persones adultes si no que els fills i filles també en pateixen les conseqüències. Concretament, en aquesta investigació es centra amb els infants, es va voler es plasmar com malgrat la situació vulnerable en la qual estan immersos i a les nombroses barreres educatives a les que han de fer front, és possible crear espais transformadors.
Plataforma d’Afectats per la Hipoteca Tarragona
L’espai va néixer el gener del 2017 com a resultat de diverses sinergies. Per una banda, com a resultat de l’ambient dialògic generat en les pròpies assemblees de la PAH. I per l’altra, per la participació activa dels investigadors a la PAH juntament, amb les evidències de recerques prèvies que mostraven la rellevància dels entorns dialògics i de les altes expectatives per tot l’alumnat, com és el cas del projecte INCLUD-ED. Front aquest context, es va valorar la possibilitat de crear un espai pels infants on es realitzessin activitats de qualitat, al mateix moment que els familiars assistien a l’assemblea de la PAH. És així com va néixer un espai on els infants tenen suport amb l’aprenentatge, i gaudeixen d’activitats de qualitat. Per això, en el marc de l’extensió del temps d’aprenentatge, es realitzen activitats avalades científicament com és la realització de tertúlies dialògiques o tallers científics.
En definitiva, a partir d’aquesta experiència l’article demostra cóm a partir d’actuacions avalades científicament, amb activitats d’aprenentatge de qualitat en un ambient dialògic, proporciona que els infants donin sentit al seu aprenentatge i transformin les seves expectatives educatives. Ara bé, l’estudi no només pretén conèixer l’impacte de l’extensió del temps d’aprenentatge si no que mostren cóm a través de la participació activa dels investigadors i amb la comunitat es transformen les barreres amb oportunitats.