En el grup IMSE treballem tant en projectes europeus, estatals com regionals. Aquí podeu consultar tots els projectes en els quals participem.
PROJECTES REGIONALS
Uni4Freedom
Violències per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere a les universitats catalanes. RecerCaixa 2014-2017.
Investigador Principal: Oriol Ríos
RecerCaixa
La transferencia del aprendizaje en el contexto de las prácticas laborales. La Formación Profesional en cooperación con la Universidad y la Empresa. La Caixa (projectes RecerCaixa). 2013-2015.
Investigador Principal: José Tejada
Projecte d'Innovació Docent
Novo Molinero, MT. (2023-2025). ENGI-EDU per a introduir el procés de disseny en enginyeria als graus de Magisteri de la URV. Ajuts per a la innovació docent i la recerca educativa (07GI2314).
Projecte d'Innovació Docent
Minelli de Oliveira, J. (2023-2025) Oportunitats i Reptes de l’Aprenentatge Servei Interdisciplinari (07GI2309) d’ajuts per a la innovació docent i la recerca educativa (INDOC23).
Projecte d'Innovació Docent
Minelli de Oliveira, J. (2024-2025) ObertaMent: parlem dels moments més foscos. Ajuts per a projectes per la promoció i la millora del benestar emocional i de la salut mental en el sistema universitari i de recerca de Catalunya (BENESTAR 2023 00002).
Projectes d'Innovació Docent
Minelli de Oliveira, J. (2024-2025). Desenvolupament de la competència digital docent amb compromís social. Ajuts per a projectes amb impacte social del sistema universitari i de recerca de Catalunya (IMPACTE 2023 – 00005)
Projectes d'Innovació Docent
+CAPACITATS. Pla d’innovació per a la millora de la inclusió dels estudiants amb diversitat funcional a la universitat. Ajuts per a la innovació docent (INDOC23). Institut de Ciències de l’Educació – Universitat Rovira i Virgili
Projectes d'Innovació Docent
Valls Carol, R. (2021-2023). INDOVIG 2021: Prevenció de les violències de gènere des d’una formació basada en evidències científiques. Convocatòria d’ajuts d’innovació docent 2021-2022: Incorporació de la perspectiva de gènere en la formació inicial dels professionals de l’educació. Generalitat de Catalunya
Projectes d'Innovació Docent
Gairal Casadó, R. (2022-2023). EXIMED: Excel·lència formativa amb impacte social als Graus d’Educació: unint teoria i pràctica en la participació en la xarxa voluntària. Universitat Rovira i Virgili
Afers Religiosos
Garcia Yeste C. (2019-2020). Detecció d’Actuacions per millorar la gestió de la diversitat religiosa en l’àmbit laboral català. Direccio General d’Afers Religiosos, Generalitat de Catalunya.
Projectes d'Innovació Docent
Girbés Peco S. (2017-2018) EXFOR. Formació d’excel·lència de l’alumnat del Grau d’Educació a través de la seva participació a la xarxa de voluntariat a les Comunitats d’Aprenentatge. Universitat Rovira i Virgili.
Projectes d'Innovació Docent
Ríos González O. (2017-2018) Continuïtat en la inclusió de la perspectiva de l’impacte social a les ciències de l’educació a partir de l’apropament de l’alumnat del Grau d’Educació i a la utilització de les bases de dades científiques internacionals. Universitat Rovira i Virgili.
Projectes d'Innovació Docent
Ríos González O. (2016-2017) Succesful educational methods to empower young’s innovative and entrepeneurial. Universitat Rovira i Virgili.
Projectes d'Innovació Docent
Ríos González O. (2016-2017) Incorporació de la perspectiva de l’impacte social a les ciències de l’educació a través de l’apropament de l’alumnat del Grau d’Educació a la utilització de les bases de dades científiques internacionals. Universitat Rovira i Virgili.
CEJFE
Guasch García M. (2014) L’execució penal en justícia juvenil a les comarques de Tarragona (Contracte administració. Catalunya) Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.
Projectes d'Innovació Docent
García Yeste, C. (2013-2014) Aprenentatge-servei: participació en accions educatives per a la millora de l’aprenentatge i la convivència en centres educatius. Universitat Rovira i Virgili.
Projectes d'Innovació Docent
González Soto Á. (2013-2014). La web 2.0 como herramienta para la enseñanza centrada en el alumno en contextos universitarios. Universitat Rovira i Virgili.
Departament d’Innovació, Universitats i Empresa
González Solo Á. Renta Davids, AI. (2010-2013) El proceso de transferencia del aprendizaje en contextos de formación en y para el trabajo y el empleo. Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. Generalitat de Catalunya.
Projectes d'Innovació Docent
Gómez González A., (2012-2013) Pla de socialització preventiva de violència de gènere en centres educatius d’educació infantil i primària (Projectes de recerca i innovació en matèria educativa i d’ensenyament formal i no formal). Institut de Ciències de l’Educació. Universitat Rovira i Virgili. Ajuts d’innovació docent de l’ICE- URV
APREN
Jiménez González, JM. (2010-2013) Evaluación de Programas de Formación del PDI presencial y a distancia en el marco de la URV: el impacto de la formación. (Projectes d’incorporació a la recerca en educació. APREN). Universitat Rovira i Virgili.
Pla integral de suport a la família
Flaquer, L. (2012) Elaboració dels continguts per a les bases del futur Pla integral de suport a la família. Secretaria de la Família, Departament de Benestar Social, Generalitat de Catalunya.
Departament d’Innovació, Universitats i Empresa
Jiménez González, JM. (2010-2012) La innovació/millora docent a través de la formació del Personal Docent i Investigador en el marc de la Universitat Rovira i Virgili: L’impacte de la formació. Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. Generalitat de Catalunya.
AGAUR
Puigvert Mallart L. (2011-2012) Formació per a la prevenció de la violència de gènere a la formació inicial de les persones professionals de l’educació i professorat universitari. Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).
Investigación UAB
Ríos González, O. (2011-2012) Estancias Postdoctorales de Investigación de la UAB. 4a convocatoria. Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Igualtat d'oportunitats entre dones i homes
Duque Sánchez. E. (2010-2011) Miratge de l’Ascens social i amor ideal. Noves propostes preventives de la violència masclista (Acció Estratègica: Foment de la Igualtat d’Oportunitats entre dones i homes) Institut Català de les Dones (ICD).
AGAUR
Díez Palomar J., (2009-2010) Formació de familiars per a una escola inclusiva (Projectes de recerca i innovació en matèria educativa i d’ensenyament formal i no formal). Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).
Projectes d'Innovació Docent
González Soto Á., (2009-2010) Ús i aplicació dels ordinadors ultraportàtils a l’ESO: del llibre al material electrònic. Ajudes d’Innovació Docent 2009-2010. Modalitat Investigació Educativa. ICE. Universitat Rovira i Virgili.
PROJECTES ESTATALS
SAFE
“Impacto de la Bystander intervention para una cultura escolar superadora de la violencia de género“. Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad 2021. Referencia: PID2020-115581RB-I00
Investigadora principal: Carme García Yeste
Extended Learning Time IV
“Extended Learning Time IV”: Contributing to generat scientific vocations in residential care. Fundación Española para la Ciencia y Tecnología. 2021-2022.
Investigadora principal: Regina Gairal Casadó
EDUFAM
La mejora del sistema educativo a través de la formación de familiares de grupos vulnerables. Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016. Referencia EDU2013-47731-R. 2014-2017.
Investigador Principal: Aitor Gómez
FECYT
Gairal R. (2024-2025) Extended Learning Time V: Contribuyendo a generar vocaciones científicas en entornos vulnerables. FECYT. Fundación Española para la Ciencia y Tecnología.
CONEXITO
García Yeste C. (2009-2011) La mejora de la convivencia y el aprendizaje en los centros educativos de primaria y secundaria con alumnado inmigrante. Plan Nacional I+D+I. Secretaria de Estado de Universidades e Investigación. Ministerio de Educación y Ciencia. Plan Nacional I+D+I.
FECYT
Garcia Yeste C. (2019-2020) “Extended Learning Time III”: Contribuyendo a generar vocaciones científicas en Centros Tutelados. Fundación Española para la Ciencia y Tecnología.
INTER-ACT
García carrión R. (2018-2020) INTER-ACT: Entornos interactivos para la inclusión en contextos de diversidad funcional: mejora del desarrollo, del aprendizaje y de la convivencia. Ministerio de Economía y Competitividad.
FECYT
García Yeste C. (2017-2019)“Extended Learning Time II”: contribuyendo a generar vocaciones científicas en contextos en riesgo de exclusión social. Fundación Española para la Ciencia y Tecnología
FECYT
Garcia Yeste C. (2015-2016) “Extended Learning Time”: Contribuyendo a generar vocaciones científicas en contextos en riesgo de exclusión social. 7th Framework Programme. Fundación Española para la Ciencia y Tecnología.
FECYT
Soler M. (2017) Accediendo al impacto social de la ciencia: nuevos diálogos con la ciudadanía. Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología.
MEMO4LOVE
Racionero Plaza S., (2016-2019) MEMO4LOVE: Interacciones sociales y diálogos que transforman recuerdos y promueven relaciones afectivo-sexuales libres de violencia desde los centros de educación secundaria. Ministerio de Economía y Competitividad.
END-TRAFFICKING
Puigvert Mallart L. (2014-2016). END-TRAFFICKING. Cambios e innovaciones sociales en la prevención y reducción de la trata de mujeres con fines de explotación sexual. Plan Nacional de I+D+I. Ministerio de Economía y Competitividad.
Plan Nacional I+D+i
García Yeste C. (2009-2011) La mejora de la convivencia y el aprendizaje en los centros educativos de primaria y secundaria con alumnado inmigrante (Programa Nacional de Ciencias Sociales, Económicas y Jurídicas). Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica.
Ministerio de Ciencia e Innovación
Soler Gallart, M. (2010-2011) Impacto de los actos comunicativos en la construcción de nuevas masculinidades (Ciencia Política, Sociología y Geografía (CPOL,SOCI y GEOG). Ministerio de Ciencia e Innovación.
MIXSTRIN
Valls Carol MR. (2008-2011) Formas de agrupación del alumnado y su relación con el éxito escolar: Mixture, Streaming e Inclusión (Infraestructura. Plan Nacional d’R+D). Ministerio de Ciencia e Innovación. Universidad de Barcelona
Ministerio de Ciencia e Innovación
Zabalza Beraza, MA., (2009-2011) RECUPERACION Y REPRESENTACION DEL CONOCIMIENTO EXPERTO DEL PROFESORADO EMERITO DE LAS UNIVERSIDADES ESPAÑOLAS. Ministerio de Ciencia e Innovación.
Dirección General de Deportes y UAB
Capllonch M. (2007-2010) Juega, dialoga y resuelve: la superación de conflictos en Educación Física mediante el modelo comunitario. Dirección General de Deportes del Ministerio de Educación y Ciencia. (Universitat de Barcelona).
PROJECTES EUROPEUS
UP4DIVERSITY
Empowering Young People and Youth Workers to Become Active Upstanders in the Prevention of Violence Towards LGBTIQ+ People in the Digital Era.
Investigador Principal: Oriol Ríos González
HEI4DIVERSITY
Building Capacities to Prevent and Respond to any Form of Violence against the LGBTQI+ community in Higher Education Institutions in Europe. Erasmus + programme. European Commission. 2019-2021.
Investigador Principal: Oriol Ríos González
SALEACOM
Overcoming inequalities in schools and Learning Communities: Innovative education for a new century. Marie Skłodowska-Curie Research and Innovation Staff Exchange (RISE) (2015-2017). 7th Framework Programme. 2015-2017.
Investigador Principal: Aitor Gómez
REFUGE-ED
Effective practices in education, mental health and psychosocial support for the integration of refugee children. (2021-2023). Horizon 2020.
ALLINTERACT
ALLINTERACT Widening and diversifying citizen engagement in science. Horizon 2020 (2020-2023).
EDUROM
Promoting the access of Roma to LLP, VET and employment through family education in Primary schools. Ceip Mediterrani Camp Clar. 2013-2015. Investigadora principal: Carme García Yeste
IMPACT-EV
Flecha R., (2014-2017) IMPACT-EV. Evaluating the impact and outcomes of European SSH Research (COOPERATION. SSH. 7è Programa Marc. Socio-economic Sciences and the Humanities (Ciències Socioeconòmiques i Humanitats). European Commission.
ESRALE
Valls Carol, R., (2013-2016) European Studies and Research in Adult Learning and Education (ESRALE) (LLP. Lifelong Learning Programme.) Unió Europea.
Unió Europea
Gómez González A., (2010-2014) Public Engagement with Research and Research Engagement with Society (Capacities – Science in Society). Unió Europea.
INCLUD-ED
Flecha R., (2006-2011) INCLUD-ED. Strategies for inclusion and social cohesion from education in Europe (Thematic Areas – Citizens and governance in a knowledge-based society) Unió Europea. Dentro del funcionamiento del proyecto integrado colaboro con el equipo de metodología, especialmente cuantitativa.